3 największe błędy przy promocji biznesu agroturystycznego
Z roku na rok popularność biznesów agroturystycznych rośnie. Co za tym idzie, rośnie też konkurencja. Dlatego właściciele jeszcze bardziej muszą promować się w internecie. Jest tu jednak kilka błędów, które są regularnie przez nich popełniane.
Błąd 1 – Ograniczenie się tylko do jednego kanału promocji
Najczęściej będzie to korzystanie z usług jednego z agregatorów ofert turystycznych jak eholiday czy nocowanie.pl. Fakt, mają one dobre pozycje na wiele zapytań związanych z agroturystyką. Dzięki temu odwiedza je wiele osób, które mają szansę trafić na naszą ofertę. Jest tu jednak sporo innych ofert i niekoniecznie w tłumie nasza oferta ma szansę skutecznie się przebić.
Warto rozważyć też zdobywanie ruchu z innych kanałów jak reklamy poprzez Facebook, Google Ads, pozycjonowanie czy chociażby prowadzenie i promowanie własnych profili w social media (o czym piszemy dalej).
Błąd 2 – Zaniedbane profile na social media
Jeśli prowadzisz biznes agroturystyczny to są duże szanse, że znajduje się on gdzieś na łonie natury, w malowniczej okolicy gór czy lasu. Nieważne gdzie, zapewne są to bardzo wdzięczne obszary do uwiecznienia ich na fotografii. Co za tym idzie, dobrze nadają się do wykorzystania na Twoim profilu Facebook czy Instagram.
Zadbaj o publikację, minimum 1-2 tygodniowo. Dzięki temu będziesz miał szansę dotrzeć do nowych odbiorców. Jako bonus, potencjalni klienci sprawdzający twoje social media zobaczą że jest to ośrodek który działa i który ma do zaoferowania piękne widoki.
Błąd 3 – Brak działań reklamowych
To kontynuacja wątku z pierwszego błędu. Dla wielu osób już samo dodanie ogłoszenia na eholiday i wykupienie promocji wewnątrz tego czy innego serwisu z ogłoszeniami to reklama. To jednak za mało. Możesz sprawdzić, jakie frazy można reklamować z pomocą Google Ads (dawne Adwords) dla Twojego regionu. Jak ludzie szukają noclegów, jakie są koszty kliknięć?
Drugi obszar gdzie możesz wykorzystać reklamę to właśnie social media. Cele mogą być różne – promocja profilu lub poszczególnych postów. Dodajesz 1-2 posty tygodniowo? Promuj każdy z nich kwotą przynajmniej 20-30zł. W ten sposób posty zbudują zasięgi i będą miały szansę dotrzeć do dużo większej liczby odbiorców. Więcej na temat takiej promocji przeczytasz w poradniku 8 sposobów na promocję, reklamę i marketing agroturystyki.
Podsumowując
Na wszystko trzeba czasu. Czy to mowa o skutecznej kampanii reklamowej czy o rozwoju profilów social media czy innych metodach promocji. Warto jednak zaplanować takie działania i prowadzić je regularnie bo w dłuższym okresie to przyniesie najlepsze rezultaty.